Eigenlijk draait het vaak om het (terug) laten opflakkeren van de ondernemersgeest om de toekomst vol vertrouwen tegemoet te gaan. Het helpt daarbij dat die 'geest' inherent aanwezig is, maar soms wat verdrongen is door allerhande operationele beslommeringen. En in een occasioneel geval ook wel eens door een te lange siësta. Gelukkig hebben we de veranderingen in de omgeving daarbij aan onze zijde. Die verandert tegenwoordig zo snel dat je al van slechte wil moet zijn om te denken dat een bestaande business er binnen 5 à 10 jaar nog zo zal uitzien. Ieder bedrijf heeft middelen in handen om zijn eigen toekomst vorm te geven,want anders zullen anderen het in haar plaats doen. En dan is het vooral zaak om de ondernemer te overtuigen een klimaat te scheppen dat niet alleen een goede voedingsbodem is voor ideeën maar vooral ook een goed oogstsysteem voor die ideeën kent. Walk your talk is hier nog altijd een perfecte metafoor . Werknemers oproepen tot creativiteit vraagt creatieve maatregelen om die creativiteit aan te moedigen en te belonen.
Om even terug te komen op de elevator pitch als ze vragen naar wat ik doe. Ik hou het op: ondernemers goesting doen krijgen om nieuwe dingen te doen en ze helpen om die te realiseren.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten